Bardağa doldurduğumuzda bütün masumiyetiyle, bembeyaz önümüzde duran süt; sağlıklı ve güçlü bir yaşam için sayısız mucizevi faydayı aynı anda içeriğinde barındırıyor.

Sütün en önemli unsurlarından olan kalsiyum, vücut ağırlığının %2'sini oluşturarak insan vücudunda da en çok bulunan minerallerin başında geliyor. Düzenli olarak tüketilen 1 bardak süt; sahip olduğu yüksek kalsiyum ile kemik ve dişlerin yapısına girerek uzamasını ve güçlenmesini sağlıyor. Kalp atımının denetiminde, tansiyonun düşürülmesinde, sindirim sisteminde, sinir iletiminde ve kanın pıhtılaşması üzerinde de önemli görevler üstleniyor.

Anı zamanda zengin bir fosfor kaynağı olan süt; magnezyum, çinko, potasyum gibi mineralleri de içeriyor. Enerji üretimi ve hücre yenilenmesinde önemli rol oynuyor. Büyümenin devamlılığını sağlanması ve bağışıklık sistemini güçlendirmesi bakımından ise, sütün içeriğindeki çinko yardımımıza koşuyor.

Hal böyle olunca bize tüm bu mucizeleri sunan sütü tüketirken ve muhafaza ederken, doğru teknikleri uygulamak büyük önem kazanıyor. 10 dakikadan fazla kaynatılan sütlerde ciddi oranlarda B vitamini kayıpları olabiliyor. Çiğ sütün zararlı mikroplarından arındırmak, sütün vitamin ve mineral açısından zengin kalmasını sağlamak için düzgün bir sistemle işlemden geçmesi gerekiyor. Bu yüzden, UHT veya pastörize süt tüketilmesi ve süt saklanırken mutlaka uygun şartlarda yapılması öneriliyor.